2009. március 21., szombat

The day the Earth stood still

Hihetetlen. A hasmenéssel járó görcsök közepette fetrengtem az ágyban, amikor jött a hír-SMS. Megláttam, és azt hittem, hogy ez csak egy furcsa lázálom, és hogy mindjárt felébredek, és mekkorát fogok röhögni. De felkeltem, megnéztem a netet, és bazz, igaz.

Gyurcsány Ferenc távozik.

És én alig bírom elhinni. Szabi vissza is írt, amikor remegő kézzel írtam SMS-t, hogy "Még nem mondott le", de a hírportálokon mindenhol már konkrétan a lemondásról beszélnek.

Döbbenet kérem, ez olyan mintha Adolf Hitler személyesen vezette volna ki a zsidókat Auschwitzból, majd felenként 3000 birodalmi márkával és egy gyümölcskosárral elindította volna őket Izraelbe.

Nem lett volna jobb ezt decemberben bejelenteni? Ez lett volna a legszebb karácsonyi ajándék! Mindegy, úgyis nemsokára húsvét, és elvileg az ünnep után választják meg az új miniszterelnököt, aki szeretettől lángoló szemmel átveszi Ferenc kezéből a stafétát...

Na, akkor most nézzük reálisan. Gyurcsány valószínűleg rájött, hogy igazából már az egész ország utálja, kivéve a kapcsolat.hu olvasókat, ráadásul a gazdaság kezd a fejére rohadni. Szóval, két lehetséges variáció van a továbbiakban:

a. Nem erőlködik tovább, lemond.
b. Úgy csinál, mintha lemondana, aztán gonoszul vigyorogva nézi, ahogy az MSZP nem talál senkit a helyére, majd szépen kioktató fejjel visszatér.

Amennyiben a b. lehetőség lép érvénybe, én Gyurcsány helyében nem csodálkoznék azon, hogyha már valakinek tele lenne a töke, és egy szép tavaszi napon megölnék.

Ha viszont a válasz a., akkor ki lesz az új miniszterelnök? Ki vállalja magára azt a terhet, hogy ezt a nagy rakás szart a nyakába veszi, és az elkövetkezendő egy évben ledolgozza a hátrányainkat? Ki az, aki rendbe bírja rakni az ország pénzügyi helyzetét, és fel bír készülni a válság további szűk hónapjaira?

Egy gonosz, véres figura közeledik, egy kapósorrú kis zsidernyák komcsi, aki lehetővé tette a Horn kormány alatt, hogy jól felvásárolják a zsidók Magyarországot. Már látom is, ahogy villogó szemeivel a bajuszát pödri egy sötét sarokban, és már nyújtja is egy rabbi felé az adásvételi szerződést.

Ahogy a Gyulyásdemokrácia oldalon is kifejtik, szerintem is ez a bajusz sejlik fel a háttérben.

Bokros Lajos egy ellentmondásos figura. Ő volt az, aki szabályos sokkterápiával kezelte a kommunista ingyenebédhez hozzászokott lakosságot. Az ő gazdasági reformjai nehezebbé tették az életet, viszont satuféket nyomtak a 90-es évek magyarországi válságának, és így ez a rettenetes Bokros bizony egy magas közterheknél messze rosszabb sorstól mentette meg az országot.

Bokrost lehet szeretni, lehet viccelni vele, lehet utálni, de az biztos, ha gazdasági kérdésekről van szó, aligha találunk nála hitelesebb figurát. Főleg, hogy ő az, aki azt kiálthatná, hogy "Én már 2005-ben megmondtam!"

Szóval, őszintén, Gyurcsány után egy bajszos pénzügyi szakértő határozottan csábító választás.

16 megjegyzés:

Névtelen írta...

Én is így vagyok vele, Bokrost jó szakembernek tartom, de nem gondolom reális eshetőségnek, hogy ő következik. Inkább valami színtelen-szagtalan, papírból kivágott bábfigura, akit lehet irányítani.

Mykee írta...

Mivan Zola MDF buzi lettél? :D

Ide még nem írtam soha, de ez az eset rávett rá. Nem állok le veled vitázni, nyilván jobban otthon vagy a témában, de egy valamit mondok.

Most, hogy Gyurcsány lemondott, jól körbenézhetjük magunkat, remélem örül minden MSZP ellenes, mert az országnak vége.

stark írta...

"Mivan Zola MDF buzi lettél? :D"

MDF-buzi nem lettem, Bokros egyenlőre úgy néz ki, hogy vagy az SZDSZ-el, vagy az MSZP-vel karöltve indulna - már ha tudna. Gondolom, ha most Bokrosból hirtelen miniszterelnök lenne, akkor nem indulna az MDP EP-listáján.

"Most, hogy Gyurcsány lemondott, jól körbenézhetjük magunkat, remélem örül minden MSZP ellenes, mert az országnak vége."

Mykee? Az országnak vége???

Könyörgöm, amikor tökig bombáztak minket a háborúban, akkor se lett vége az országnak, amikor a rendszerváltáskor borult a teljes gazdasági rendszer, és jött a durva infláció, akkor se lett vége az országnak, és most meg vége lenne attól, hogy a Gyurcsány ellen bizalmatlansági indítvány van?

Igazából a Gyurcsány lemondása a legjobb ami most történhet, mivel már egyértelmű és nyilvánvaló, hogy ő már ha akar sem tud semmi elérni ezzel az országgal, mert hitelét vesztette. Nyilván ezért indított saját maga ellen bizalmatlansági indítványt, hogy

a. Azért még az MSZP elnöke maradhasson
b. Elkerülje az előre hozott választásokat, amit ugye a Fidesz nyerne.

Ha most Gyurcsány helyére egy hitelesebb figura kerülne, az értékelnék a külföldi befektetők is, és a helyzetünk is jobb lenne, mert egy olyan ember, aki szavahihetőbb mint a Gyurcsány, a fennmaradó egy évben többet tudna segíteni, mint amennyit Ferenc tudott 2006 óta.

stark írta...

Bocs, nem MDP, MDF

MJ írta...

Most, hogy Gyurcsány lemondott, az országnak vége?:D Hol élsz, bogaram?:)) Egyébként még le sem mondott, nem is biztos, hogy le fog. A gazdasági válság szempontjából meg valószínűleg kedvezőbb is nekünk, ha Fletó lemond, akit már régóta nem vesz komolyan a piac.

Mykee írta...

Én előre mondtam, hogy nem fogok vitatkozni, mert a politikában nem lehet és nem is akarok. Valamilyen szinten mindenki szemellenzőt visel és ez tény. A Gyurcsány utálat meg már egy olyan közhellyé nőtte ki magát, hogy az is utálja aki azt sem tudja kicsoda valójában. Valamilyen szinten még a politikában elfogulatlanok is beleestek ebbe a hibába. Szomorú.

Majd elválik mi lesz, remélem nektek lesz igazatok és nem lesz komolyabb gáz, de azért nem kell a Gyurcsányt kikiáltani magának a sátánnak, mivel én sem mondom, hogy ő lenne az Isten.

Amúgy imádom mikor egy ilyen kommentárra mint az enyém mindenkire rájön a grafomán rage. Mulatságos. :D

By the way MJ, nem vagyok a bogarad.

MJ írta...

Én meg butaságnak tartom az érzelmi alapú politizálást, így a parttalan Gyurcsány-utálatot is, úgyhogy nem tudom, hogy ezt miért itt és miért nekünk írod.
Amúgy ha ismernél, tudnád, hogy mindig grafomán vagyok.:P És csakazértis bogaram.:P (Mert te meg buzizol másokat, és még hülyeséget is írtál.:P)

Mykee írta...

Pont erről beszélek MJ bogaram, hogy a szemellenzőtöket felveszitek és még sikerül a fületekre is ráhúzni. Meghallgattatok... nem is. Elgondolkoztatok már egy olyan véleményen ami ne adj Isten nem feltétlen egyezik a tiétekkel? Ez csak egy szimpla kérdés, nem fogom kifejteni a saját véleményem, mert szemmel láthatóan olyan emberekkel állok itt szemben akiknek úgy is mindegy, mit gondolok.

Ez van, szemellenzős és füldugós társadalomban élünk, ahol a többség általi vélemény a "helyes".


PS - A Zoláról meg azt írok amit akarok, amíg nem csapkod meg a nesszivel.

stark írta...

Te Mykee, ezen a blogon általában a blogírók véleménye sem egyezik, hát még az íróké és a kommentelőké.

Nem azért nem szeretem a Gyurcsányt, mert éppen divatos nem szeretni. Ha egy politikust utálnak, az nem "közhely", közhely az időjárásról beszélni, a Gyurcsány-ellenességnek elég jó oka van ugyanis.

Én személy szerint azért örülök, hogy megy, mert nem elég, hogy idiótán nyúlt hozzá a reformokhoz, igazából nem is nagyon reformált meg semmit, mert a legtöbb "bátor reform" nem volt más mint beszélgetés a párttalálkozón, amiből aztán nem lett semmi.

stark írta...

Mellesleg, ha Gyurcsányt utálni közhely, akkor ne beszéljünk az Orbánapatársördög jelenségről.

Lombroso írta...

Jaj bogaraim, én nem értem, hogy mit lehet ezen ennyit vitatkozni.
Magyarország a szarban van, és a küszöbön áll az államcsőd. Ez tény, bár ne lenne így.
2002 és 2006 között a szocik hihetetlen módon elcsesztek mindent, amit csak lehet, és ezt sem kell bizonygatni, mivel Feri éppen tegnap fejtette ki kis csapatának.
2006 és 2009 között elindult a "tegyünk úgy, mintha reformálnánk" című színjáték, aminek semmi, de semmi eredménye nem volt. Lehet itt vitatni az úgynevezett "reformok" hasznosságát is. Szerintem még csak különösebb értelmük sem lett volna. Ha meg lett volna, akkor sem tudják megcsinálni, mivel az állampolgárok teljesen bizalmatlanok a Kormánnyal szemben. A legitimációs válság problémáját pedig csak egyféleképpen lehet megoldani, ebben tehát igazat adok a Fidesznek.
Gyurcsányék egyetlen előnye az volt, hogy lefaragták a sokkoló méretű államháztartási hiányt. Öröm az ürömben, hogy azt viszont ők csinálták.
Ha jön végre egy erős legitimációjú Kormány biztos parlamenti többséggel, akkor hozzá lehet nyúlni olyan kérdésekhez, mint például a közigazgatás szerkezete vagy egyéb fontos kérdések. A válság kezelése szempontjából is jól jönne egy olyan ember, akinek el lehet hinni azt, amit mond.
Összegezve tehát: nemcsak Gyurcsánynak kéne eltakarodnia, hanem új választásokat is kellene kiírni. Persze ha eddig kibírtuk, akkor ezt a hátralevő időt már féllábon állva is átvészeljük.
Ez az én rövidre szabott véleményem, amiből kihagytam olyan nehezen megkerülhető kérdéseket, hogy eddig még egyetlen kormány alatt sem lőtték hátba ismerőseim szüleit.

MJ írta...

Na, ezek után szeretném tudni, hogy melyik mondatom tanúsítja a szemellenzős állításodat. Idézetet kérek.;-)
Stark véleményén is elgondolkoztam, aztán megírtam a sajátomat is hozzá, ilyen egyszerű. De ha te rögtön úgy kezded, hogy vége az országnak, ha Gyurcsány lemond, és meg sem indoklod, akkor ne várd el, hogy ne lepődjek meg.;-) Én továbbra is kíváncsi vagyok ennek a markáns véleménynek a magyarázatára, úgyhogy nyugodtan írhatsz érveket is, elolvasom, és lehetőségeim szerint visszaérvelek.:)

"Ez van, szemellenzős és füldugós társadalomban élünk, ahol a többség általi vélemény a "helyes"."

Gyűjtöttem már elég kopogtatócédulát 2006 februárjában ahhoz, hogy egy életre megundorodjak a "többségi véleménytől".:-/

"PS - A Zoláról meg azt írok amit akarok, amíg nem csapkod meg a nesszivel."

Én is akkor bogarazlak le, amikor akarom.:P

Mykee írta...

Nem nagyon szeretnék alaptalan találgatásokba bonyolódni, az másoknak a dolga és más helyen. Nekem ez csak egy megérzés. Az én szavam (nyilván) nem kőbe vésett szentírás. Én úgy láttam, hogy a Gyurcsány igen is jó úton haladt a dolgaival, csak pár félrelépését hatalmasra felfújták. A reformok is jók voltak az alapötletüket tekintve, más kérdés, hogy az ország hogy állt hozzá a kivitelezéshez.

Mondtam már, nagyon nagyon remélem, hogy nektek van igazatok és egy fényesebb jövő vár minket. Alapjában véve ugyan azon az oldalon állunk, ugyan azt akarjuk, csak más erről az emberről a véleményünk. Nem hiszem, hogy ennek az egy embernek a pályafutása miatt kellene hajba kapnunk.

stark írta...

Te Mykee, megneveznél légyszíves egy Gyurcsány reformot, amely életbe lépett, és pozitív irányba lendítette az országot?

Mykee írta...

Azt mondtam jó úton járt velük. Nem azt hogy jók is voltak. Én ezt a témát igazán befejezném már, meg is bántam, hogy írtam ide. Nem tudlak és nem is akarlak meggyőzni titeket, de nem is ez volt a célom.

MJ írta...

Nézd Mykee, bizonyára ugyanazok a szép célok vezérelnek mindakettőnket, de ezen kijelentéseid után a továbbiakban nem szeretnék veled eszmecserét folytatni Ferenc testvérről. Hogy miért nem? Mert bármit írok vagy kérdezek, fölösleges. (Láttam a te esetedhez hasonlóból már elég sokat 2006-ban, elég is volt.) Béke veled.