2009. február 4., szerda

Obama is elkúrta

Forrás: Yahoo news

WASHINGTON – Barack Obama on Tuesday abruptly abandoned his nomination fight for Tom Daschle and a second major appointee who failed to pay all their taxes, fearing a lingering ethics dispute would undercut his claims to moral high ground and cripple his presidency in just its second week. "I screwed up," Obama declared.

"I screwed up" vagyis, nagyjából "Elkúrtam". Igaz, az angolban ez a frázis nem hangzik olyan csúnyán, mint magyarul. Az elkúrás tárgya; Obamának sikerült kineveznie egy olyan egészségügy-minisztert, akinek súlyos - 120 ezer (!) dolláros adóhátraléka volt. Fura. Ő is elkúrja, és furcsa egészségügy-minisztereket nevez ki. Elég sok közös vonása van a mi Ferinkkel.

Szerintem kedvelni fogják egymást.

Ez a hír magyarul itt.

2 megjegyzés:

MJ írta...

Fletóval én egyáltalán nem állítanám párhuzamba azért, mert Obama a kifejezést a nyilvánosságnak szánta - azaz nem lebukott vele -, másrészt itt az egészségügyi miniszteréről derült ki utólag egy csúnya dolog. Fletó viszont pontosan tudta, hogy 1,5-2 éven keresztül nem kormányzott, és átvert mindenkit.

stark írta...

Ez nagyon igaz, de akkor is, nem hittem volna, hogy lesz még egy ország, amelynek a miniszterelnöke "elkúr". Ez főleg azért durvább, mert Obama, mint ahogy mondtad, a nyilvánosság előtt mondta ezt.

Az "I screwed up" mondjuk még viccből sem olyan erős kifejezés, mint a magyarban az "elkúrtam", de ez akkor is olyan dolog, amit az ember meglepődik, ha egy elnök szájából hallja.

Gondolom az amerikai szélsőjobb jókat gettóniggerezett ezen az ügyön.