2008. november 1., szombat

Lehet még lejjebb?


Na, ki látható a képen, újdonsült tévésztárként kikandikálva a képernyőből? Először nem hittem a szememnek, amikor a nagynéném újságjának hátoldalán megpillantottam. Le kellett ülnöm. Nem, ilyen tényleg nincs. És mégis, még mindig van hova süllyedni, pedig nem is a Műegyetemről írok a 4-es metró kapcsán. A hamvas szépségű Kelemen Anna és az entellektüel IQ-harcos Fekete Pákó után nem csalás, nem ámítás, maga Horváth Ágnes exminiszterasszony - népszerűbb nevén Hordágy Ágnes vagy Mengelice - az, aki az emelkedett színvonalú tévéadások üstököseként ragyoghatja be hétfőtől a TV2 nézőinek, egyszersmind az agyelszívott magyar állampolgárok hamuszürke hétköznapjait. Az egészségügyi reformintézkedései miatt méltán imádott, kicsit lefogyott és helyrepofozott államférfi, bocsánat, államnő eddig is jelentős életművének méltó megkoronázása ez az RTL Klub-féle "Celeb vagyok, ments ki innen!" TV2-es változatában vállalt szereplés. (Ezúton gratulálok nekik az eredeti ötletért és a kreativitásért, amiért nem Argentínába küldték, nem ugyanazokat a szereplőket.) Gondoljunk csak bele, Afrikába kell, hogy látogasson kalandokért, ahol végre akár személyesen is gyakorolhatja általános - azaz semmire sem szakosodott - orvosi praxisát, mondjuk három banánt felszámolva vizitdíjul. Esetleg viheti magával a széfeket is, ahova bezárná a kígyómarás elleni szérumokat, aztán soha többé nem tudná kinyitni. Sőt, a cím alapján feltételezhető fejsérülést szenvedő alanyoknak sem kell rettegniük a legközelebbi orvosi rendelő messzesége miatt, hiszen itt van Afrika új hőse - vajon miért tették idézőjelbe, talán ők sem veszik komolyan?:) -, Horváth Ágnes, aki eddig is bizonyította, hogy az ország megmentője. De neki nem elég, hogy a magyarországi működése is kész kaland volt - többeknek életveszélyes kaland már az intenzív osztályon vagy az akár halálos kimenetelű mandulaműtéten is -, neki nem elég Európa egyik állama, csekély 10 millió lakossal. Neki egész Afrika kell! Mit neki hutu-tuszi oda-vissza népirtás, bagatel. Na majd ő megmutatja, hogy kell csinálni. Polgárháborúk, katonai puccsok, éhínség, HIV-fertőzés vagy szárazság? Ugyan már, semmiségek Horváth Ágneshez képest, aki most bebizonyíthatja, hogy van élet az agyhalál után, és lehet valaki filmcsillag az "ország legnépszerűbb politikusából" is.:)

Kifejezetten ajánlom a www.asztarok.hu-t, ahol mindenki megnézheti, hogy micsoda hírességek vesznek részt a kalandtúrán, és velük készített interjúkat is olvashatunk. Megtudhatjuk például azt, hogy a számomra eddig teljesen ismeretlen Bódi Margó 46 éves kora létére 34 éve házas. A következő idézetet nem én találtam ki:

"Babonás vagy?
Nagyon. Ha egy fekete macska átmegy az autónk előtt, képesek vagyunk Gusztival 30km-t kerülni, csak hogy ne menjünk tovább azon az úton, amelyiken a macskát láttuk."
És igen, van lejjebb is.

A Horváth Ágnessel lefolytatott beszélgetésből azért itt is szemezgetnék:

"Van olyan ember, akit csodálsz? Van példaképed?
Sok példaképem van, első helyen a mamám és a papám :). Szakmailag Bokros Lajos."

Nagyszerű. Ilyen személyiségtől kár is volna elvárni, hogy mondjuk Széchenyit vagy akár Bibó Istvánt nevezze meg követendő eszményének. Még Gyurcsány is talált magának egy Nagy Imrét, de Ágikának Bokros az etalon...

"Mi volt életed legnagyobb kalandja?
A legnagyobb kaland az életemben eddig az volt, amikor három barátnőmmel elindultunk Mexikóba. Kimentünk 3 hétre, béreltünk egy autót és végigautóztuk egész Mexikót. Kalandos volt, én vezettem végig, az út alatt többször is kifogyott a benzin, kátyúk mindenfelé, pókok körülöttünk... volt, hogy talpig gépfegyveresek kerestek rajtunk csempészárut… még szállásunk sem volt előre foglalva."

Azt hittem, azt fogja mondani, hogy a minisztersége, hiszen nem mindenkinek adatik meg 1 éven keresztül játszani 10 millió ember életével. Már csak azt sajnálhatjuk, hogy a gépfegyveresek nem találtak, csak kerestek náluk csempészcuccokat. Biztos már akkor sem tudták kinyittatni vele a széfet. A harmadik mondatából az is kiderül, hogy Budapest útjain sem sokat vezethetett még, hőn szeretett párttársa nevét sűrűn emlegetve.

"Mik a kedvenc helyeid? Hol jártál már? Álmaid városa?
Jártam már az USA-ban, Kanadában, Mexikóban, Kubában, Thaiföldön, Malajziában, Kambodzsában; Európában nagyjából mindenhol voltam. Barcelona és Amszterdam a kedvenc városaim. Ahová még elmennék: Ausztrália, Dél-Amerika – Peru, Chile, és persze Afrika :)"

Istenem, mennyi hely, ami nem Magyarország. Tőlem akármelyikbe költözhetne.:)

"Mitől félsz a legjobban?
A magasságtól nem félek, de gyűlölöm a kígyókat, pókokat, gilisztákat. Lelkes kertész vagyok, az első gilisztáig :) Egyébként még életemben nem aludtam sátorban, azt gondoltam, hogyha eddig nem történt meg, akkor ezután sem fog, aztán most mégis. :)"

Gondoltam, hogy a magasságtól nem fél azután, hogy ilyen magasról bukott, vagy ilyen magasról tojik az országra. Azért ennyire nem kellett volna elítélően nyilatkoznia a párttársairól és volt minisztertársairól. Tudjuk, hogy gerinctelenek, hogy csúszómászók, hogy szeretnek árkot ásni, és akár halálosak is lehetnek, de azért mégiscsak.:) Az meg külön árulkodó, hogy rengeteget utazott, de még soha nem sátrazott sehol, hiszen nyilván Mexikó legkátyúsabb környékén is a legmenőbb szállodában lakott.

"Ki(ke)n segítenél, ha jótékonykodnál?
Most az 1%-omat az állatmenhelynek adtam, de kint Afrikában, a gyerekmunka és AIDS elleni alapítványokat támogatnám."

Ez már szinte no comment kategória. Eszébe sem jut, hogy a magyar egészségügyön segítsen, legalább azok után, hogy 1 év kemény munkájával szinte teljesen tönkretette. Akár hasznos tagja is lehetne a magyar társadalomnak azzal, ha felajánlaná mindkét veséjét, a szívét(?), a máját vagy 5 liter vért. (Talán a kisagya is hasznosítható lenne, már ha megvan még neki.)

Én már csak abban reménykedem, hogy az életben az újságlapon szereplő krokodil szája kicsit közelebb kerül majd újdonsült celebünkhöz, illetve a TV2 sztárjait visszahozó repülőt eltérítik a kongói felkelők, és Ruandába irányítják, ahol a kígyóktól hemzsegő dzsungelben örökre nyomuk vész.:)

Természetesen a fenti gondolatokkal nem vállalok semmilyen közösséget, és azonnal elhatárolódom Orbán Viktortól, a nácifasisztáktól és magamtól is.

9 megjegyzés:

stark írta...

Te ATYAÚRISTEN!!!

Értem már, hogy Fekete Pákó miért az RTL Klubb-os műsorban van. Pákó ugyebár Afrikából jött, és szerintem nincs az a TV műsor, aminek a kedvéért visszamegy oda. Főleg úgy, hogy az egyetlen orvos a környéken a Horváth Ágnes.:D

Mester Úr írta...

A Fletónak nem Széchenyi volt a példaképe (vagy magát képzelte Széchenyinek)?
Mennyit utazott. Ez jó pár millió Ft.
Jó lehet miniszternek lenni...

MJ írta...

Kedves Mester úr!

Én ezt írtam: "Még Gyurcsány is talált magának egy Nagy Imrét"

Ettől függetlenül volt már példaképe Batthyány is, így Széchenyi sem kizárt.
Neki lehet, hogy jó dolog volt, így legalább volt az országban egy ember, akinek pozitívumot jelentett Horváth Ágnes minisztersége.:) Mindenesetre stílusos, hogy volt egészségügyi miniszterként a szomszéd ország kórházába feküdt be.

Rotwein írta...

Tegnap a Világok Harca alatt, reklámszünetben én is egyből fölébredtem amikor kiszurtam a képét. Eddig a percig nem is hittem el, hogy képesek voltak berakni ezt egy celeb műsorba:P

stark írta...

Nem Széchenyihez, hanem Batthyányhoz hasonlítgatta magát Gyurcsány. Mindkettő elég elcseszett hasonlat.

MJ írta...

Épp ezt írtam az előbb.:)

stark írta...

Bocsi, azt nem olvastam, megláttam Mester Úr hozzászólását, és arra válaszoltam rögtön.

MJ írta...

Mai, egyébként érdektelen hír: Ágnesünk társai megvető közömbössége által övezve kiesett, csomagolhat haza. Kívánjunk neki izgalmas visszautat!:)

stark írta...

ÁÁÁ, még valami hutu milícia igazán elkaphatta volna a repülőtéren...

A picsába, most megint határolódhatok el magamtól...:S